Pozorišna predstava ,,Gospođa ministarka” pozorišta ,,Boško Buha“ odigrana je 24. novembra 2019. godine u sali Muzičke škole u Boru u 19 sati u organizaciji Ustanove ,,Centar za kulturu grada Bora”.
,,Gospođa ministarka” – zamišljena kao arhetip, komična maska, stanje svesti, deformacija koja nema pol ( i muško je i žensko svojstvo), travestija. Prerušavanje je svojstvo plemenite pozorišne igre koja stvara smisao i traga za istinama o čoveku, životu, društvu. Ali igre prerušavanja odlika su i političkog života, deo svakodnevne matrice stvaranja poželjnih ,,imidža” na tržištu borbe za vlast i moć. Prerušavaju se i ljudi i ideje. Opšta travestija. Žanr svakodnevnice. Vlastohleplje ukida i razum. Nekada su u pozorište sve uloge igrali muškarci jer je društveno neprihvatljivo bilo da žene glume. Ta pozorišna praksa danas je ogledalo za nove puritance i malograđane kojima je neprihvatljivo štošta, možda i da muškarci glume žene i žene muškarce. Ram za predstavu je pesma Jovana Jovanovića Zmaja “Srpska politika”: “Gde je srpska politika? Je l’ kuvana il’ je presna? Je l’ skromna il’ je besna? Je l’ žedna il’ je glada? Ili igra ili svira? Il’ se malo restaurira? Il’ izdiše il’ se rađa? Il’ joj kakva baba vrača? Ili puzi ili sedi? Il’ se smeje il’ se jedi? Je l’ u dvoru bogatome? Il’ u gnezdu vraninome? Ima l’ cuclu ili zvečku? Il’ je gdegod u zapećku? Je l’ u službi il’ u miru? Il’ u kakvom manastiru?”
Ministarku je Nušić pisao tridesetih godina prošlog veka, u okolnostima razvoja kapitalizma i građanskog klasnog društva između dva rata, a znamo šta su tridesete godine iznedrile – i fašizam i nacionalizam i totalitarizam. Ostajući u vizuelnom okviru tridesetih, glumci su želeli da podvuču kontinuitet društvenih deformacija, mentalitetskih zauma. Nušićevi likovi nisu bezazleni, i kad im se smejemo, mi ih se i plašimo. Odavno su se razmileli svuda oko nas, skrojili društvo po sopstvenoj meri, pa se oni danas nama smeju. Voleli bi da Nušić nije naš savremenik, da je po njegovom svetu pala kosmička prašina, ali danas njegova aktuelnost boli i na nivou rečenice i situacije, i društvene dijagnoze.
Prepuna sala Muzičke škole nagradila je velikim aplauzom izvanredne glumce pozorišta ,,Boško Buha“ iz Beograda koji su ovaj Nušićev komad odigrali maestralno.